W nawiązaniu do komunikatu przekazanego Państwu w dniu 18.09.2020 r. uprzejmie informujemy, że w dniu 19.10.2020 r. została uruchomiona infolinia dedykowana dla gmin, gdzie pod nr telefonu 22 340 40 90 można uzyskać odpowiedzi na pytania dotyczące Programu Priorytetowego „Czyste Powietrze” 2.0.  Ponadto, informuję że w dniu 21.10.2020 r. rozpocznie się nabór wniosków w ramach drugiej części Programu „Czyste Powietrze” 2.0, przygotowanej dla osób o niższych dochodach.

Osoba fizyczna, która zamierza złożyć wniosek o przyznanie podwyższonego poziomu dofinansowania do wojewódzkiego funduszu ochrony środowiska i gospodarki wodnej (dalej wfośigw), powinna uzyskać, do dnia złożenia wniosku, od wójta, burmistrza lub prezydenta miasta (zgodnie z miejscem jej zamieszkania) zaświadczenie o wysokości przeciętnego miesięcznego dochodu przypadającego na jednego członka jej gospodarstwa domowego. 

Skuteczne złożenie wniosku o dofinansowanie w ramach części drugiej programu jest uwarunkowane posiadaniem ww. zaświadczenia.

 Wójt, burmistrz lub prezydent miasta ma obowiązek wydania takiego zaświadczenia na żądanie osoby fizycznej, która zamierza złożyć wniosek o przyznanie podwyższonego poziomu dofinansowania
w ramach części drugiej programu, wynikający z art. 411 ust. 10g ustawy – Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2020 r. poz. 1219 z późn. zm.). Wzór żądania wydania zaświadczenia oraz wzór zaświadczenia określa rozporządzenie Ministra Klimatu z dnia 02.10.2020 r. w sprawie określenia wzoru żądania wydania zaświadczenia o wysokości przeciętnego miesięcznego dochodu przypadającego na jednego członka gospodarstwa domowego osoby fizycznej oraz wzoru tego zaświadczenia (Dz. U. 2020 r.
poz. 1713).

Po uruchomieniu naboru wniosków w ramach drugiej części programu wszystkie gminy zostaną zaproszone do współpracy przy realizacji programu i zawierania w tym celu Porozumień z wfośigw. Jeżeli zostanie zawarte Porozumienie, wfośigw ze środków udostępnionych przez NFOŚiGW, pokryje koszty obsługi zadań realizowanych przez gminę w ten sposób, że:

  • gmina otrzyma kwotę w wysokości 100 zł za wniosek o podwyższony poziom dofinansowania złożony w ramach programu zawierający zaświadczenie wydane przez gminę, który został przekazany do wfośigw za pośrednictwem gminy;
  • gmina otrzyma kwotę w wysokości 50 zł za wniosek o podwyższony poziom dofinansowania złożony w ramach programu, który został przekazany do wfośigw za pośrednictwem gminy,
    ale zaświadczenie zostało wydane przez inną gminę z uwagi na fakt, że adres zamieszkania Wnioskodawcy jest inny niż położenie budynku;
  • gmina otrzyma kwotę w wysokości 50 zł za wniosek o podwyższony poziom dofinansowania zawierający zaświadczenie wydane przez gminę, złożony w ramach programu bez pośrednictwa Gminy. 

Gmina otrzyma środki finansowe za wydane zaświadczenie tylko wtedy, kiedy będzie ono wydane przy użyciu dedykowanego systemu informatycznego.

Uwaga! Gmina na potrzeby rozliczeń, o których mowa powyżej powinna nadawać wydawanym zaświadczeniom oraz przyjmowanym wnioskom o dofinansowanie w ramach części drugiej programu unikatowe numery, które należy umieszczać na tych dokumentach.

Dane kontaktowe

Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Horodle
ul. Piłsudskiego 51, 22-523 Horodło

Telefon: 84 65 15 426

NIP: 919-12-57-417
REGON: 950006205

e-mail: osrodek@gopshorodlo.pl 

Ochrona Danych, Polityka prywatności, pliki cookies

W związku z realizacją wymogów Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych – RODO) 

Czytaj całość

Biuletyn Informacji Publicznej

 Logotyp BIP, czerwony napis BIP

Uwaga! Przepisy prawa przytaczane na tej stronie w żadnym przypadku nie stanowią wykładni prawa. Mają jedynie charakter tylko i wyłącznie informacyjny.

Liczba odwiedzin naszej strony:
54894